Coromandel schiereiland - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Antoine en Esther Weerde - WaarBenJij.nu Coromandel schiereiland - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Antoine en Esther Weerde - WaarBenJij.nu

Coromandel schiereiland

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Antoine en Esther

06 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Coromandel

6 Mei

We hebben als een blok geslapen en hebben zin om de dag te beginnen!
We vertrekken nadat we bij de Bakkery een muffin en een Moccachino hebben gescoord als ochtendmaal.
Twan zit achter het stuur (alleen hij heeft een internationaal rijbewijs) en ik navigeer (ik heb meer talent dan dat ik dacht).
In het begin hebben we wel zitten vloeken als we verkeerd reden, maar ach alles went dus doen we het gewoon op de kaart "niks
geen TomTom".
Op naar de M25 richting Whangamata Beach en vervolgens naar Onemana Beach.
De huizen die hier zijn gebouwd staan op de meest mooie plekjes met de meest waanzinnige uitzichten over de baai.
De volgende beach stop is in Tairua, waar we een uitgereide fotoshoot doen met de kleding die we
gesponsord hebben gekregen van RNZH (www.rnzh.com). We staan in een hele leuke mooie baai en dat is de uitgelezen plek om
te shooten.
We verplaatsen ons tussen de bootjes, op de boten, bankjes, bomen, steiger en schieten zo heel wat beelden weg.
Het is hier wederom een weelde van natuur en het lijkt alsof we in Dallas zijn beland, het is één en al rust en reinheid!
Vervolgens gaan we voor een hoge klim door naar het hogere gedeelte in Coromandel.
We passeren links van ons het Forrest Park en rechts hebben we uitzicht over de baai "wouw it's amazing"!!!!
Nog even en jullie denken dat wij één of ander reclame blog schrijven voor Tellsell maar het is echt "waanzinning mooi"!!!
We dalen af naar Hot Water Beach, één van de dingen die we beslist wilde gaan zien, voelen en doen......
In Hot Water Beach graaf je een kuil (met een gehuurde schep) totdat je uitkomt op de warm water bron, hoe dieper je graaft des te warmer het water wordt.
Voor de afkoeling duik je in het freezing cold zeewater.
Bij aankomst op het strand lagen de bad-gasten al in de kuilen. Helaas voor hun maar geluk voor ons...begon het te regenen. Iedereen dook de camper/bus in en vertrok. Wij hebben gewacht totdat de bui over was en zijn in de gegraven kuilen gaan liggen (niks geen kuil graven dus!!)Op sommige plekken was het water zelfs zo heet dat je er niet eens in kon liggen.
Geloof het of niet je moet zelfs uitkijken dat je niet verbrand, zo heet zijn sommige warm water kuilen.
Je bent gewoon blij als er een golfje koud water bij komt uit de zee.
De zee temperatuur is hooguit 18 graden maar het was een aangename afkoeling om hier even in te mogen zwemmen na het hete bad.
We genieten van de zon (die was inmiddels alweer doorgebroken), het warme water en de omgeving een mooiere Spa kan je jezelf niet wensen!
Tegen 14.00 uur wordt het weer tijd om de reis voort te zetten, nu richting Cathedral Cove.
Chaterdral Cove (de naam zegt het al) is een kloof in de vorm van een kathedraal. De wandeling naar de kloof toe is 45 minuten, met een beetje conditie loop je hem in een klein half uurtje. Aangezien wij volop in training zijn stappen
we flink door en maken we er een sport van om iedereen in te halen en de trappen met een behoorlijke snelheid te nemen.
Bij de kloof aangekomen worden we weer eens overmeesterd door het geweld van de natuur "wat een uitzicht"!!!!
We proberen alles weer op beeld vast te leggen maar de plaatjes worden vast niet zo mooi zoals ze in ons geheugen staan.
Na 30 minuten terug te hebben gelopen zijn we weer bij ons campertje aangekomen en besluiten we zo snel mogelijk richting
Coromandel te gaan.
Tijd voor een camperstaanplaats met stroom want inmiddels is alles, maar dan ook echt alles harstikke leeg!
Helaas missen we onderweg een bord en komen we in een wirwar van bochten uit op een onverharde weg. Er is geen mogelijkheid
om te keren en we moeten de rit voortzetten. Het is echt doodeng, want we klimmen als maar hoger de bergen in en de afdalingen
zijn echt ontzettend. De angst van gisteren zit nog in ons bloed en Twan rijdt met klamme handjes de 45 minuten totdat we uiteindelijk 2 km voor Coromandel uitkomen. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat het huilen me nader stond dan het lachen.
Mijn god wat een weg! Ik heb heel wat schiet gebedjes onderweg gedaan "mijn leve hemel, wat een route"!
Pfff, we zijn gelukkig veilig en wel aangekomen om de standplaats die we hadden uitgezocht.
Nu is het tijd voor een maaltijd, vandaag staat er koude kip met sla op het menu.
Alles snel op de stroom (moet één voor één want ja het is behelpen hé in een camper met maar één toevoer van stroom) en even
het reisverslag van de laatse twee dagen uitwerken.

En denk nou niet dat we hier luxe zitten te camperen, want het is behelpen maar dat lukt ons prima.
We douchen uiteraard zoveel mogelijk op de standplaatsen en in geval van nood doen we dit in de camper.
De toilet gebruiken gaat prima in de camper zolang je maar niet alle grote behoeftes op dat kleine wc-tje doet. We legen hem om de twee/drie dagen en dan kan ie er weer even tegen (dat kan alleen maar op een standplaats of de daarvoor aangewezen dumpplaatsen).
Op de standplaasten kan je de camper voorzien van stroom (maar daarover hebben we al genoeg geschreven) en water. Er kan ongeveer 80 liter water mee on route, dus daarmee hou je het wel even vol. Onderweg gebruiken we dat voor de koffie, thee, afwas,
toilet en de eventuele douche beurt. Tijdens het rijden laadt je continue de accu op voor de stroomvoorziening in de camper,
zoals de verwarming (die heb je 's avond nu echt wel even nodig), het licht en de koelkast (die houden we continue aan).
Verder doen we de kleine wasjes gewoon onder de douche en beperken we ons tot het leven in de camper en de natuur.
Jawel nog even en we worden echte globe trotters!

Rest ons voor vandaag nog even de douche te nemen (het zand van vanmiddag zit nog overal), alles te bloggen en vervolgens
onder het dekbed te kruipen en morgen weer een frisse dag tegemoed te gaan!

Liefs vanuit een spannend maar echt schitterend (again: "Bill it's amazing") NZ!

• 06 Mei 2009 - 08:41

Pieter:

Geweldig om weer eens wat van jullie te horen.
    Leuk om jullie reis op deze mannier een beetje mee te beleven.
    Het is niet alleen een leuke maar ook een spannende vakantie aan het worden.
    Geniet er maar verder van, want voor je het weet ben je 40 jaar.

liefs Pieter

• 06 Mei 2009 - 19:34

Sonja Mennen:

Hallo luitjes,
    Wat geweldig om weer eens wat van jullie te horen.
    Prachtig!!! om het van de andere kant ook mee te mogen maken.
    Jullie hebben een mooie maar zeker een avontuurlijke reis, geniet er samen nog maar van, wij gunnen het jullie allebij.
    Oja mooie foto's
    Groetjes en een dikke knuffel. sonja

• 06 Mei 2009 - 20:19

Patries:

nog 26 uur

1969 dat zijn de echte!!!