40 jaar Dolfijn - Reisverslag uit North Shore, Nieuw Zeeland van Antoine en Esther Weerde - WaarBenJij.nu 40 jaar Dolfijn - Reisverslag uit North Shore, Nieuw Zeeland van Antoine en Esther Weerde - WaarBenJij.nu

40 jaar Dolfijn

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Antoine en Esther

08 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, North Shore

The day before 8 mei

Nog even verder schrijven in de camper.
We zijn gestrand aan de haven bij Whangarei, hier blijven we voor de nacht op de parkeerplaats staan.
Achter ons staan een paar Engelsen met een camper önder het motto samen staan we veiliger" hebben we
de camper dicht tegen elkaar gezet.
Rond een uur of 20.00 is het dan wel eens tijd voor een warme maaltijd. Vanavond staat er tortelini met
roomsaus op het menu, vergezeld met een ceasar salade en als toetje citroen-vanille yoghurt.
Het is makkelijk, lekker en zeer snel klaar!
Daarna cleanen we even de camper (afwassen, troep aan de kant, bedden opmaken) en gaan languit.
Nog even de planning voor morgen doornemen, dat betekent landkaart op schoot, folders, boekjes erbij en
plannen.
We besluiten om vroeg in de ochtend de watervallen van Whangarei te bezoeken daar staan we namelijk vlak bij.
We hebben ze bij aankomst in Wangarei al proberen te zoeken maar helaas zonder resultaat. Inmiddels weten we waar ze
exact zijn (gewoon 500 meter verderop dan waar wij al waren met de camper) dus kunnen we er morgenvroeg zo heen rijden.
Daarna willen we op doorreis naar Pahia waar we met Explore NZ "The Ultimate New Zealand Experience" een
dolfijnen excursie gaan doen. Dit is natuurlijk dé ultieme gelegenheid om dit eens te doen.
De excursie bestaat uit een zoektocht naar dolfijnen en vervolgens kan je de zee in om samen met de dolfijnen te
zwemmen. Niks geen basin gewoon in de zee "dat is toch AMAZING"!!!
Uiteraard bestaat er altijd een kans dat er geen/weinig dolfijnen zijn, het blijft dus een gok maar we zijn
gewillig om deze gok te nemen.
Nu dus knus naar ons warme nestje en denk erom, oogjes dicht en snaveltje toe "SLAAP LEKKER"!

Een Dol-fijne 40ste verjaardag

Om 7.00 uur "rice en shine", even een ontbijtje en we zijn klaar om te vertrekken.
Als eerste staan de watervallen van Wangarei op het reis-menu van de dag.
Om 7.45 uur lopen we richting de Falls en schieten we er weer vrolijk op los met de camera!
We zijn er als één van de eerste, niemand in het eerste kwartier gezien vervolgens komt langzaam de plaatselijke
bevolking in het bos trainen.
Als eerste stuiten we op een geweldig mooi meer met park, langzaam aan klimmen we omhoog door het bos opzoek naar
de waterval. Bij het eerst volgende aanduidingsbordje zien we dat het nog 45 minuten lopen is (we hebben 30 minuten gelopen)
we twijfelen maar besluiten de weg terug te nemen. We moeten namelijk nog verder naar het noorden rijden vandaag.
We durven het er niet op te gokken, we weten niet exact hoelang het rijden is naar Pahia en op de weg daar naar
toe willen we ook nog een paar stops maken.
We zijn tevreden het uitzicht van het meer, het schitterende bos dat we besluiten om gewoon terug lopen naar de camper.
We zetten onze trip voort via de M1 Hikurangi, Kawakawo (pfff die plaasten zijn echt bijna niet uit te spreken hier!)
waar we tevens de "The Hundertwasser Toilets", publieke toiletten bezoeken. Deze zijn ontworpen door een Australiër
met toestemming van de "Friedriegh Hundertwasser" stichting. Verder worden er in dit dorp veel Art Deco spullen aangeboden die door hem
ontworpen zijn.
De toiletten zijn echt super gebouwd, en uhhh ze zitten ook nog lekker en zijn gewoon functioneel!
Inmiddels is het 10.00 uur NZ tijd en in Nederland is het 00.00 uur en dat betekent dat ik de mooie leeftijd van 40 heb
bereikt en jarig ben "hiep, hiep, hoera"!
De meiden en mijn moeder bellen ons dan ook op om te feliciteren.
De rest van de dag volgen er sms-jes van vrienden "thanks allemaal"!!!!!
Helaas wordt het weer hier langzaam aan slechter, en de regen komt met bakken tegelijk uit de lucht "da's balen"!
We nemen nog een korte koffie break en stappen weer in de camper, door naar Pahia.
Om 11.00 uur komen we aan in Paihia en gaan opzoek naar het bureau waar we de excursie trip geboekt hebben om te vragen
of we wel de zee opgaan met dit slechte weer.
Het ene moment is het droog en het andere moment is het bar en boos, de temperatuur is gezakt naar 12 graden.
Het bureau meldt ons dat ze het nog niet weten en adviseren ons om 13.00 uur terug te komen.
Al voor 13.00 uur melden we ons (nieuwschierig als we zijn) om te vragen als de tour door gaat.
Ze hebben te weinig aanmeldingen voor de dag en de schipper durft het niet aan met het slechte weer. Vanmorgen was de
schipper al weggeweest met de tour van 8.30 uur en de zee was ruw, vandaar het besluit niet meer uit te varen.
Gelukkig kunnen we omgeboekt worden naar een andere maatschappij die wel gaan varen "Fullers".
We gaan snel terug naar de camper om de zwemspullen bij elkaar te rapen en we gaan direct door naar de pier.
OM 13.30 uur vertrekt de boot, en al snel zien we de eerste dolfijnen voorbij komen.
Als ze de boot stil leggen zwemmen ze in grote getalen om ons heen.
Er wordt gevraagd wie er in de zee wil om tussen de dolfijnen te zwemmen. Tot onze grote verbazing zijn er (met ons erbij)
maar 4 mensen. We kleden ons snel om en krijgen een wetsuit, flippers, snorkel en zwembril op.
Nu dat de dolfijen gewillig zijn moeten we snel in het water zien te komen.
Het is geweldig om te zien hoe ze op je af komen zwemmen en vervolgens om je heen rond zwemmen.
Ze adviseren om harde song achtige geluiden te maken zodat ze bij je komen, gelukkig treffen we het en zwemmen er wel 10
dolfijnen om ons heen.
Jammer genoeg kunnen we er geen foto's/film maken maar ach dit soort ervaringen sla je op in je geheugen!
Het was een SUPER GAVE adrenaline trip!!!
Na de eerste zwem-trip gaan we terug aan boord en probeert de schipper opnieuw dolfijen te zoeken, daarna mogen we voor
de tweede keer het water in.
Helaas kwamen er toen maar 3 dichterbij en de rest was verderop.
We gaan terug aan boord, douchen en kleden ons weer aan.
Als we weer terug op onze plaatsen zitten zijn we een beetje misselijk aan het worden want de zee wordt ruwer en de boot
gaat stukken harder varen. We varen langs 6 grote eilanden en een aantal kleinere eilanden. De zee is nu zo ruw en het
weer dusdanig slecht dat we niet door/langs de Hole in the Rock kunnen varen.
Na 3 uur zit onze boottocht erop en komen we veilig aan land.
Het is inmiddels eind van de middag en we hebben nog een kleine 2 uur om te rijden alvorens het donker wordt.
We rijden op Waitangi naar de Haruru Falls (weer een waterval), en genieten tussen de regeldsruppels door van deze waterkracht.
21 Kilometer verder stoppen we bij een camperplaats in Kerikeri.
Vanavond even uitgebreid douchen, natte kleding wassen/drogen en de dag van morgen uitstippelen.

• 08 Mei 2009 - 08:56

Annemarie:

Allereerst Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag Esther.
    Door omstandigheden een late reactie. Wat een avonturen hebben jullie tot nu toe beleefd en wat een leuke foto's. Geniet de laatste dagen er nog maar lekker van. xx van us

• 08 Mei 2009 - 09:11

Pieter:

Esther

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Op naar de volgende veertig.
    Wat een kado om tussen de dolfijnen te kunnen zwemmen. geweldig.
    Laat je verder maar lekker verwennen deze dag. Ten slotte wordt je maar een maal veertig.

Groetjes uit Limburg

• 08 Mei 2009 - 09:16

Melanie:

HAPPY BIRTHDAY
    Oude Mams:P
    xxjaa van Mel

• 08 Mei 2009 - 10:52

Henk:

Van harte gefeliciteerd met je 40-ste! Nog lang niet op de helft, broekie! Veel geluk en plezier met je gezin voor de volgende 40!
    dikke tut Henk en Arjen

• 08 Mei 2009 - 11:00

Roland:

Hey Old Box,

Congratulations with your 40st annyversarie.
    Vrij vertaald:
    Hey ouwe doos gefeliciteerd met je 40 verjaardag.

MISKIHARO

• 08 Mei 2009 - 11:26

Almelooooo:

Hey lieve Esther en Twan

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ( en die van je vrouw natuurlijk) en nog heel veel plezier daar. Wat leuk om elke dag even te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    GEWELDIG.

Heel veel groetjes en een dikke kus van
    William, Ans, Bart en Marlie

• 08 Mei 2009 - 11:53

Mark Bouwman:

Nou Es. van harte en Twan jij natuurlijk ook. Heel veel plezier nog en volgens mij zitten jullie nu op een hele andere planeet. Wat een gave foto's. Tot gauw.

mark

liefs bien en co

• 08 Mei 2009 - 15:35

Romy:

Hee mam en pap
    Wooooowww wat een leuke tocht zegg
    hoe is het verder met jullie in de camper
    Hier alles goed met onz
    xjes hvj niet vergeten
    love you tu

• 08 Mei 2009 - 15:37

Jenney :

Alles is goed geniet er nog van die paar dagen met zij 2tjes
    Wat een leuke tocht hebbem jullie gemaakt
    Veel liefs oma jenny

• 08 Mei 2009 - 15:48

Sonja Mennen:

Hartelijk Gefeliciteerd met je 40 ste verjaardag.Beter laat dan nooit!!!
    En geniet samen nog van de geweldige vakantie.

Vele groetjes van Marjo-Sonja Tessa en Anouk.

• 08 Mei 2009 - 17:16

Carla En Eline Lust:

Lieve Esther van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!!! Wat geweldig dat je samen met Antoine in Nieuw Zeeland bent. Geniet er maar goed van!!
    Veel liefs Eline en Carla Lust

• 09 Mei 2009 - 08:09

Lia:

Essie gefeliciteerd met je 40ste verjaardag,wat een mooie dag hebben jullie gehad met de dolfijnen. Ik ben nu al nieuwsgierig wat je voor verassingstrip krijgt als je Sarah wordt, wie zal er dan met je willen zwemmen!!!!!!!!!!!Veel plezier nog en tot gauw, dikke kus, Lia

• 12 Mei 2009 - 17:18

Patries:

na al mijn mailtjes en sms jes wil ik je natuurlijk ook hier op je blog feliciteren.

hiep hiep hoera 40x

1969 top bouwjaar
    dikke kus van de keldermannetjes